close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Współczesny content marketing

content marketing

Content marketing to określenie bardzo często pojawiające się podczas rozmów o pozycjonowaniu stron internetowych. Coraz więcej firm przekonuje się do tego, że jest to słuszna droga promocji firmy, która przynosi zaskakująco dobre rezultaty. Dlaczego? Co takiego jest w content marketingu że internauci to lubią i odnoszą się do niego pozytywnie? Nawet znacznie bardziej pozytywnie, niż do innych form reklamy? Jak działa współczesny content marketing i dlaczego warto z niego korzystać?

Wiarygodność i interakcja

Nie ma chyba bardziej wyczulonej grupy odbiorców reklam niż internauci. Wszelkie próby manipulacji ich odczuciami czy wywoływanie presji lub stosowanie innych forma nacisku w reklamie, natychmiastowo spotyka się z ogniem krytyki jest poddawane fali hejtu. Cierpi na tym zarówno wizerunek firmy, która zdecydowała się na taką formę reklamy, jak również jej budżet. Promocja nie przynosi bowiem zamierzonych rezultatów, a jej koszt został opłacony. Między innymi to jest powodem, że content marketing z roku na rok nabiera na znaczeniu. Kim są internaucji? Przede wszystkim ludźmi inteligentnymi i poszukującymi informacji. Potrafią oni sprawdzać wiarygodność podanych im faktów w różnych źródłach. Doceniają szczerość i zaangażowanie oraz piętnują zachowania naganne i takie, które mają wywrzeć określony wpływ na ludzi. Kiedy więc trafiają na ważne dla nich, merytoryczne treści w internecie, chętnie się nimi dzielą z innymi. Udostępniając na swoich forach, tablicach w social media lub wysyłając w wiadomościach prywatnych. Przyczyniają się w ten sposób do poprawy skuteczności reklamy i zwiększają jej zasięg.

Publikacja w sieci

Nawet najlepsze treści nie przyniosą efektów, jeśli nie zostaną opublikowane w odpowiednich miejscach w sieci. To bardzo trudna sztuka, aby umieć takie miejsca znajdować i dobierać pod kątem zainteresowań czytelników oraz treści artykułów. Content marketing jest również szansą dla właścicieli stron i blogów, na których takie teksty są publikowane. Dla wielu z nich jest to bardzo ważne źródło zarobku. Aby jednak rzeczywiście móc cieszyć się stałymi wpływami z publikacji tekstów content marketingowych, należy dysponować naprawdę dużą liczbą stron, na których teksty będą umieszczane rotacyjnie.

Kto tworzy content marketing

Ta forma reklamy firmy jest na tyle skomplikowana, że przy jej realizacji udział musi brać większa liczba osób. Są to między innymi: copywriterzy – odpowiedzialni za stworzenie tekstów, menadżerowie – odpowiadający za kontakt z klientami i właścicielami blogów, a także sami blogerzy, bez których nie istniałyby ciekawe blogi, nadające się do publikacji tekstów. Oczywiście CM można również prowadzić na samodzielnie przygotowanych zapleczach, to jednak wymaga niemałych środków aby je uruchomić, uzupełnić treścią oraz odczekać długi czas, aż całość się zaindeksuje i w naturalny sposób przyciągnie użytkowników. Między innymi dlatego chętniej w CM stosowana jest współpraca z blogerami, którzy już wypracowali swoją markę i mają wiernych czytelników.

Tagi: , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page