close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Wpływ reklamy tradycyjnej na odbiorców

reklama tradycyjna

Reklama tradycyjna towarzyszy nam każdego dnia i to niemal w każdym miejscu. Na przystanku autobusowym, na billboardach umieszczonych wzdłuż drogi, jako reklama radiowa, telewizyjna, prasowa, ulotki i wiele innych. Chcąc nie chcąc, w pewnym stopniu przyswajamy sobie ten przekaz, szczególnie jeśli jest często nam podawany. Jak to się przekłada na nasze zachowania? W zależności od stopnia podatności na reklamy, możemy się nimi sugerować w mniejszym lub większym stopniu. Udowodniono przy tym, że wpływ reklamy tradycyjnej jest mniejszy na internautów. Dlaczego? Ponieważ aktywnie korzystając z sieci, mają oni dużo możliwości aby takie reklamy weryfikować, porównywać opinię użytkowników i czytać niezależne testy i recenzję tych produktów. Wywołuje to w tych osobach naturalne, krytyczne nastawienie do wszystkich form reklamy, a szczególnie tych najbardziej natarczywych i rzucających się w oczy.

Czy to jednak oznacza że reklama tradycyjna z czasem zaginie? Do momentu aż będą istnieć odbiorcy, nie korzystający aktywnie z internetu nie trzeba się tego obawiać. Reklama tradycyjna w dalszym ciągu odgrywa bardzo dużą rolę wśród ludzi, których głównym źródłem informacji są masowe media. Im mniejszy mają oni dostęp do internetu i chęć weryfikowania informacji, tym bardziej są podatni na działanie takich kampanii.

Warto jednocześnie wyróżnić pewien szczególny rodzaj kampanii reklamowych, tzw. hybrydowych. Wykorzystują one tradycyjne formy reklamy, aby wywołać zainteresowanie odbiorców i przekierować ich np. na podaną stronę internetową. Mogą to być tajemnicze billborady z poruszającym i nic nie mówiącym hasłem, które za kilka tygodni zostają zastąpione kolejnym tajemniczym przekazem, tym razem zawierającym odniesienie do strony www. Takie reklamy w swoim założeniu są ciekawe i jeśli kampania jest profesjonalnie przygotowana, wywoływać będzie sympatię u odbiorców.

Tagi: , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page