close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Jak rzucić palenie i jakie są objawy?

Niestety, kiedy rzucasz palenie, częste są objawy odstawienia. Skutki uboczne rzucenia palenia mogą być różne. Nie każdy odczuwa skutki uboczne rzucenia palenia w takim samym stopniu. Dzieje się tak dlatego, że nasze organy w różny sposób radzą sobie z brakiem nikotyny i innych substancji chemicznych w dymie tytoniowym.

Kontynuacja po rzuceniu palenia

Po rzuceniu palenia, najczęstsze są zachcianki na nikotynę. Zazwyczaj pragnienie może trwać około pięciu minut i może być bardzo przytłaczające. Korzystanie z nikotynowej terapii zastępczej, takiej jak plastry lub guma, może pomóc w ograniczeniu silnego pragnienia palenia.

Nadal będziesz potrzebował planu awaryjnego, aby przezwyciężyć głód palenia. Nie ma szybkich rozwiązań problemu głodu palenia. Skoncentruj się na przyczynach, dla których zdecydowałeś się rzucić palenie, oraz na korzyściach, jakie osiągniesz, gdy ci się powiedzie. Spróbuj odwrócić uwagę, idąc na krótki spacer lub ćwicząc ćwiczenia oddechowe.

Rzucenie palenia może spowodować bezsenność

Twój organizm reaguje na brak nikotyny po rzuceniu palenia, żądając więcej stymulantów, takich jak kofeina. Dlatego często, po rzuceniu palenia, stajesz się drażliwy i niespokojny, gdy ciało się dostosowuje.

Aby zminimalizować ten efekt uboczny, należy zmniejszyć spożycie kawy, herbaty, coli i pobudzających napojów kofeinowych. Spróbuj produktów bezkofeinowych lub zastąpienia herbaty i kawy sokiem owocowym lub herbatą ziołową.

Po rzuceniu palenia nadal będziesz kaszleć.

Często po rzuceniu palenia może pojawić się kaszel. Jest to spowodowane przez rzęsy (małe włoski), które tworzą linię płuc i tchawicy wiatrowej, które ponownie rosną i pracują nad usunięciem smoły i śluzu, które nagromadziły się w czasie, gdy byłeś palaczem. Twoje ciało samo się goi. Jeśli kaszel trwa dłużej niż kilka tygodni, skonsultuj się z lekarzem lub pracownikiem służby zdrowia. Kaszel nie może być już skutkiem ubocznym rzucenia palenia.

Rzucenie palenia może spowodować depresję, lęk i drażliwość.

Jednym z najbardziej przerażających skutków ubocznych rzucenia palenia, szczególnie u osób wokół ciebie, są złe nastroje i temperamenty, które często wiążą się z rzuceniem palenia. Spróbuj pozostać bez stresu, zdrowo się odżywiać i zaplanuj lekkie ćwiczenia w ciągu dnia, ponieważ pomogą Ci się zrelaksować.

Jeśli rzucisz palenie, możesz przybrać na wadze lub mieć zwiększony apetyt.
Wiele osób, zwłaszcza kobiet, obawia się przybrać na wadze po rzuceniu palenia. Istnieje kilka powodów, dla których ludzie doświadczają przyrostu masy ciała.

Możesz doświadczyć apetytu na cukier. Dzieje się tak dlatego, że nikotyna jest substancją pobudzającą i pobudzającą, co z kolei powoduje, że organizm “wyrzuca” cukier. Po rzuceniu palenia organizm ma niższy poziom cukru we krwi. Nie jest już pobudzany do uwalniania cukru. Jedzenie małych, zdrowych przekąsek przez cały dzień pomaga zmniejszyć głód cukru. Jedzenie może zastąpić Twój nałóg palenia, więc upewnij się, że masz do dyspozycji zdrowe przekąski i nie zastępuj swojego nałogu papierosowego cukierkami lub czekoladą!

Lepszy smak po rzuceniu palenia

Po rzuceniu palenia, Twoje kubki smakowe nagle odkrywają prawdziwy smak potraw, więc jesz więcej! Jeśli odczuwasz zwiększony apetyt, spróbuj wypić szklankę wody przed posiłkiem, abyś szybciej poczuł się pełniejszy.

Wiedząc, czego możesz się spodziewać po rzuceniu palenia, możesz przygotować się z wyprzedzeniem. Jeśli przygotujesz się na symptomy rzucenia palenia, wtedy będziesz bardziej skłonny osiągnąć swój cel, jakim jest uwolnienie się od dymu tytoniowego.

Story Page