close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Rozgrzewka przed aktywnością fizyczną

Rozgrzewka przed aktywnością fizyczną

Każda aktywność fizyczna, zarówno intensywne uprawianie sportu, jak i rekreacyjna jazda na rowerze, powinny być poprzedzone rozgrzewką. Przygotowanie organizmu do aktywności innej niż siedzenie czy spacer jest istotne po to, aby uniknąć wszelkich kontuzji czy bólu w stawach i mięśniach. Jak przygotować ciało i umysł przed ćwiczeniami by utrzymać je w zdrowiu oraz dobrym samopoczuciu?

Rozciąganie

Nie od dziś jednym z najlepszych sposobów na przygotowanie organizmu przed treningiem, oraz wyciszenie go po uprawianiu sportu, jest rozciąganie. Jest to zestaw ćwiczeń, które sprawiają, że określone partie mięśni są poddane na zmianę wydłużeniu i skurczeniu. Taki zabieg przed treningiem sprawi, że mięśnie i ścięgna będą bardziej podatne na intensywne działania. Na przykład podczas biegania mięśnie ud, łydek, ścięgna Achillesa czy stawy skokowe są poddane działaniom odmiennym od normalnego chodzenia, prze co nagłe ruchy mogą wpłynąć na ich zerwanie bądź narażenie na przeciążenia. Warto 10 do 15 minut przed treningiem wykonać spokojne skłony na wyprostowanych nogach, przysiady, wypady ciała w przód i tył, ćwiczenia rozciągające mięśnie pośladków oraz ramion, czy brzuszki rozgrzewające te partie ciała. Taka stosunkowo krótka rozgrzewka może uchronić nas przed zakwasami czy występowaniem bolesnych i ciężkich do wyleczenia kontuzji. Warto pamiętać również o rozciąganiu po aktywności aby uspokoić ciało i umysł i doprowadzić je do normalnego stanu. Drobne ćwiczenia i miarowy oddech sprawią, że wysiłek nie będzie aż tak odczuwalny dla organizmu.

Dynamiczna rozgrzewka

Oprócz rozciągania, warto również rozgrzać zastane mięśnie. W takim przypadku, niezależnie od uprawianego sportu, niezbędny będzie trucht, czyli spokojne, średnio dynamiczne bieganie, następnie uzupełnione o Skipy, czyli podskoki i wykopy nogami oraz wymachy rękami. Równie dobrym sposobem na rozgrzewkę są pajacyki czy  bieganie interwałami polegające na naprzemiennym szybkim i wolnym biegu.

Story Page