close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Reklamy na facebooku, czy to się opłaca?

reklama facebook

Faceboook jest dziś największym i najszybciej rozwijającym się portalem społecznościowym. Przyciąga miliony użytkowników na całym świecie, mogąc się pochwalić olbrzymimi wpływami z reklam. Już sam ten fakt może być wskazówką do tego, czy reklamy na FB są opłacalne? Na początek wyjaśnijmy. Wszystkie reklamy jeśli są dobrze zaprojektowane mogą przynosić zyski. Kwestia staranności przygotowania kampanii. Facebook umożliwiając reklamowanie się na portalu, zadbał o wiele przydatnych narzędzi, które pozwolą tak skonfigurować kampanię, aby trafiała do ściśle wyznaczonych odbiorców. Podział na wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania – to tylko jedne z wielu kryteriów. Reklamodawcy mogą również na bieżąco śledzić efekty swoich kampanii, korzystając z modułu statystyk.

Jakie reklamy najlepiej się sprzedają na FB? Z pewnością te ukierunkowane na osoby młode, aktywne, czyli stanowiące większość użytkowników serwisu. Odzież, kosmetyki, jedzenie, ale również motoryzacja i elektronika. To branże, które wykorzystują reklamy FB i robią to na tyle umiejętnie, że zyskują na tym klientów. Dodajmy do tego jeszcze jeden ważny fakt. Przybywa młodych ludzi, którzy nie oglądają telewizji i nie czytają prasy. Głównym źródłem informacji jest dla nich Facebook, agregujący najważniejsze informacje dotyczące zainteresowań tych osób. Brak reklam twojej firmy na FB sprawia, że użytkownicy portalu będą mieć znacznie więcej trudności, aby do ciebie dotrzeć i poznać twoją ofertę.

Aby przekonać się czy reklamy ma FB rzeczywiście sprawdzą się w Państwa przypadku, warto uruchomić na próbę testową kampanię, na przykłada taką z ograniczonym budżetem. To również dobry sposób by poznać sposób działania powiązanych z nią narzędzi. Dobre efekty można uzyskać, łącząc reklamy płatne na FB z innymi systemami reklam, np. Ad Words. Wspierając te działania pozycjonowaniem SEO, można w krótkim czasie zaistnieć w internecie i skutecznie budować popularność i rozpoznawalność swojej marki.

Tagi: , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page