close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Reklama w wyszukiwarce – pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie i optymalizacja, SEO

Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to marzenie każdego przedsiębiorcy. Niestety im większa jest konkurencja w branży, w której się działa, tym trudniej jest zająć topowe pozycje w wyszukiwarkach. Dawniej aby to osiągnąć wystarczyło zadbać o wartościowe treści na stronie oraz opisy meta. Dziś trzeba postarać się znacznie bardziej. Rozwiązaniem problemu wielu osób z widocznością strony w internecie jest jej pozycjonowanie. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych, dlaczego jest ważne oraz jak się je wykonuje?

Co to jest pozycjonowanie?

Jeżeli czytają Państwo ten artykuł, z pewnością orientują się czym jest pozycjonowanie. Działania SEO mają na celu sprawić, że strona będzie wyświetlana na wyższych pozycjach wyników wyszukiwania na konkretne zapytanie. W wielu przypadkach jest to bardzo czasochłonny proces, wymagający dużych nakładów finansowych. Aby móc skutecznie określić, w jakim czasie można się spodziewać efektów oraz jakie techniki pozycjonowania należy zastosować, trzeba wykonać audyt SEO. Audyt pozwala dokładnie poznać strukturę strony, a także informacje na jej temat w internecie. Szczególnie ważne jest to, aby sprawdzić jakie linki prowadzą do strony www i czy są one wartościowe. Tylko takie mogą pomagać w pozycjonowaniu strony www. Podejmowanie w ciemno jakichkolwiek działań pozycjonujących stronę jest niewskazane.

Kto wykonuje pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych można realizować samodzielnie – o ile dysponuje się wiedzą i umiejętnościami na ten temat. Pracę tę można również zlecić agencjom seo, które tą pracą zajmują się każdego dnia. Zdecydowanie polecamy to drugie rozwiązanie, jako znacznie skuteczniejsze i bezpieczniejsze. Pamiętajmy również o tym, że pozycjonowanie stron internetowych jest czynnością bardzo czasochłonną, na którą należy przeznaczyć sporo czasu. Między innymi na pisanie tekstów, ich publikację oraz śledzenie wyników. Współpraca ze specjalistami SEO umożliwia zaoszczędzenie swojego czasu, z możliwością uzyskania znacznie lepszych wyników.

Czy pozycjonowanie to jedyna szansa na reklamę w wyszukiwarce?

Wielu klientom bardzo zależy na tym, aby strona była widoczna w wyszukiwarce już od pierwszego dnia jej założenia. To nie zawsze jest możliwe przy wykorzystaniu standardowych metod pozycjonowania. Można natomiast skorzystać z innych form reklamy strony w internecie. Jedną z takich są kampanie AdWords. Płatne reklamy AdWords pozwalają wyświetlać tekstowe lub graficzne odnośniki do strony www, w odpowiedzi na konkretne zapytania. Niewątpliwą zaletą tej formy promocji jest możliwość szczegółowego określenia kryteriów – lokalizacji, wieku i innych parametrów, pozwalających zwiększyć skuteczność kampanii i skierować ją do ściśle wybranej grupy odbiorców.

Tu natomiast pojawia się pytanie – czy warto inwestować w reklamę AdWords, czy wystarczy pozostać przy samym pozycjonowaniu? A jeśli chcemy iść w AdWords, to jak stworzyć skuteczną kampanię i jak należy ją skonfigurować? Jest to kolejny argument przemawiający za tym, aby rozpocząć współpracę z dobrym specjalista SEO/SEM.

Tagi: , , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page