Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak telewizyjna, radiowa i zewnętrzna w dalszym ciągu są chętnie wykorzystywane, to jednak zauważyć można rosnący wzrost popularności reklam elektronicznych. Czyli takich, które są rozpowszechniane przy pomocy internetu. Nie ma w tym nic dziwnego. Systematycznie rośnie liczba osób, mających stały i nieograniczony dostęp do sieci. Nie tylko w domu czy pracy lub szkole, ale przede wszystkim w swoich urządzeniach mobilnych. Otwiera to zupełnie nowy kanał dla reklamodawców, którzy wiedzą jak umiejętnie go wykorzystać. Jakie więc mamy dziś formy reklamy elektronicznej, lub jak kto woli, internetowej?
E-mail marketing
Z pewnością doświadcza tego każdy posiadacz poczty e-mail. Codzienna porcja reklam – chcianych lub niechciany, spływających na naszą skrzynkę pocztową. Część z nich jest filtrowana przez reguły antyspamowe, dużej części udaje się prześlizgnąć i jest przez nas ręcznie usuwana. O czym to świadczy? Między innymi o niskiej skuteczności takich reklam, szczególnie jeśli są wysyłane masowo na nieweryfikowane przez nikogo adresy.
Marketing szeptany
Reklama, która nie wygląda na reklamę? W internecie to możliwe. Użytkownicy wielu forów mogą się spotkać z tzw. szeptankami. Są to sztucznie wywoływane dyskusje, mające zachęcić pozostałych użytkowników do sprawdzenia jakiejś usługi lub produktu. A to wszystko pod pozorem poszukującego informacji internauty, który zadaje pozornie niewinne pytanie. Marketing szeptany, jeśli jest prowadzony umiejętnie i z rozmysłem, może przynosić zachwycająco dobre rezultaty.
Social Media
Portale społecznościowe zyskują na znaczeniu w kwestii reklamowania produktów. To również bardzo logiczne, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę miliony użytkowników, którzy każdego dnia korzystają z nich. Takie portale jak Facebook czy Instagram coraz chętniej są wykorzystywane do reklamowania produktów lub usług, między innymi z powodu możliwości precyzyjnego wskazania odbiorców, dla których mają być wyświetlane. Co więcej, reklama w portalach społecznościowych jest odporna na działanie różnego typu programów blokujących, np. Adblock.