• Print
close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

E-mail marketing

email marketing

Marketing od wielu lat jest fundamentem sprawnego prowadzenia biznesu, który będzie generował duże dochody. Na jakie strategie marketingowe warto się zdecydować, kiedy zamierzamy uruchomić pierwszą kampanię reklamową dla swojej firmy, usługi lub produktu? Jedną z popularniejszych, a przy tym tańszych jest email marketing. Są dwie metody na prowadzenie takich akcji.

Zakup gotowych baz danych

Na rynku działa wiele firm, oferujących gotowe bazy danych e-mail, z podziałem na różne kategorie. Wykorzystując uzyskane wcześniej od użytkowników zgody marketingowe, możliwe jest udostępnianie takich baz współpracującym podmiotom. Czy jednak taka metoda zdobywania adresów email jest skuteczna, a sama kampania przyniesie oczekiwane efekty? Naszym zdaniem nie. Powodów jest co najmniej kilka. Przede wszystkim wątpliwości co do poprawności adresów. Jeśli baza została stworzona kilka miesięcy temu, jest duże prawdopodobieństwo że część adresów jest nieaktualna lub zostały podane tzw. fake adresy, używane do rejestracji na różnego typu stronach. Niestety bez znajomości okoliczności, w jakich adresy email były zdobywane, nikt nie jest w stanie powiedzieć że taka baza będzie przydatna czy nie.

Sprawdź najlepszy program do e-mail marketingu – Delimail.pl

Kolejnym powodem jest brak znajomości preferencji właścicieli tych adresów. Tak naprawdę nie możemy zweryfikować, czy wysyłamy swoje oferty do osób, które są nimi rzeczywiście zainteresowani, czy potraktują oni nasze maile jako typowy spam. W takim przypadku dla nas będzie to oznaczało pieniądze wyrzucone w błoto.

Skuteczny e-mail marketing

Dobrze zaplanowany e-mail marketing powinien się rozpocząć od przemyślanego modelu zbierania adresów e-mail. Najlepszym sposobem jest pozyskiwanie ich na swojej własnej stronie lub stworzonej do tego celu stronie landing page. Wiemy wówczas, że osoby które zostawiły nam swoje e-maile są rzeczywiście zainteresowane ofertą twojej firmy i nie będą traktować go jako spamu. W przeciwnym.

Konstrukcja wiadomości e-mail

Kolejnym krokiem do podniesienia skuteczności kampanii mailowych jest umiejętne stworzenie wiadomości. Przede wszystkim należy w niej zachować prawidłowy układ i sposób komunikowania się z klientem. Zalecaną metodą jest stosowania języka korzyści i tytułów wzbudzających zainteresowanie. Nie należy jednocześnie zbytnio przeceniać tej metody, czyli stosować poruszający temat, podczas kiedy treść wiadomości będzie nijaka lub w żaden sposób nie nawiązująca do niego. Może to skutecznie zrazić użytkowników i skłonić do wypisania się z listy mailingowej.

Samodzielnie czy z firmą

Kolejne pytanie będzie dotyczyć tego, jak przygotować taką kampanię. Czy przeprowadzić ją samodzielnie, czy może zaangażować do tego agencję marketingową? Z pewnością to drugie wyjście jest znacznie korzystniejsze, z uwagi na doświadczenie i posiadanie odpowiednich narzędzi, aby móc śledzić wyniki całej akcji. Jak często przeprowadzać takie kampanie? To już zależy od indywidualnych potrzeb firmy oraz reakcji użytkowników na wcześniej przeprowadzone e-mail kampanie.

Tagi: , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page