close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Czym jest marketing sieciowy

Marketing sieciowy

Na pewno niejednokrotnie słyszeliśmy pojęcie marketing sieciowy. Jeśli zastanawiasz się co to jest marketing sieciowy to postaramy się jak najlepiej wytłumaczyć Ci to pojęcie i przedstawić na czym polega lub także przedstawimy jego wady i zalety. Przede wszystkim marketing sieciowy to MLM czyli multi level marketing. Inna nazwa to marketing wielopoziomowy czy networkmarketing. Całość polega na sprzedaży detalicznej, w której to pomijana jest sieć sklepowa. W MLM kontakt z klientem posiada bezpośrednio dystrybutor. Aktualnie wiele osób zainteresowanych tematem zadaje sobie pytanie co to jest marketing sieciowy. Mniej więcej mamy już nakreślone jak to działa. W systemie MLM dystrybutorzy muszą tworzyć własne struktury zajmujące się sprzedażą poprzez co dzięki temu są w stanie czerpać z tego zyski. Obrót, który uda się wypracować przez konkretne osoby znajdujące się w strukturze dystrybutora dają ostatecznie zysk. Jednak, aby wszystko działało poprawnie należy kierować się kilkoma ważnymi zasadami. Czasami jeden zły wybór może sprawić, że nie uda nam się osiągnąć sukcesu. Dlatego jeśli nadal zadajesz sobie pytanie co to jest marketing sieciowy i jak on działa – pozostań z nami.

Na samym początku musimy wiedzieć, że w naszym kraju istnieje na prawdę sporo firm MLM. Wybór z naszej strony musi być jednak bardzo dokładnie przemyślany. Po przejściu całej procedury wyboru jednak pytanie co to jest marketing sieciowy może nadal pozostać w naszej głowie. Warto w tym przypadku wybierać firmy, które zaoferują nam możliwość pozyskania wiedzy czy także zaoferują szkolenia i podzielą się różnymi bardzo istotnymi wskazówkami pozwalającymi na uzyskanie sukcesu. Dopiero wtedy będziemy mieli pełną odpowiedź na pytanie co to jest marketing sieciowy. Warto więc bardzo zwracać uwagę na to, czy sponsor będzie skory do podzielenia się z nami swoją wiedzą czy umiejętnościami. Jeśli zauważymy, że nie jest to na takim poziomie jak być powinno to automatycznie powinniśmy sobie daną firmę odpuścić i poszukać czegoś innego. Na prawdę nie ma sensu w takim przypadku marnować swojego czasu.

Podczas wyboru firmy MLM przed jakimkolwiek związaniem się musimy sprawdzić również kilka innych bardzo ważnych elementów. Przede wszystkim sprawdźmy, czy dana firma regularnie się rozwija i osiąga zyski. Jeśli jednak jest od tego daleka to warto unikać takiej firmy. W tym wszystkim chodzi o to, aby osiągnąć sukces, a wybranie firmy, która go nie osiąga na pewno przełoży się również negatywnie i na nas. Kolejna rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę to branża, w której działa firma. Branżę trzeba bardzo dokładnie przeanalizować. Być może warto zrobić ankietę czy badania sprawdzające zapotrzebowanie czy popyt w danej branży. Na pewno ułatwi nam to wybór oraz pozwoli unikać branży, które nie mają przyszłości, a właśnie takich jest w tych czasach na prawdę wiele. Pamiętajmy także, że nie sama branża ma znaczenie, a również oferowane produkty. Najlepiej jest celować w produkty wysokiej jakości bowiem ludzie coraz częściej stawiają właśnie na jakość i unikają różnych podróbek czy tanich produktów, które szybko się niszczą i nie spełniają ich oczekiwań. Wybór konkretnego, wysokiej jakości produktu ma więc również ogromne znaczenie i koniecznie postarajmy się wybrać właśnie taki.

Jednak wszystko wydaje się takie piękne, lecz czy MLM posiada jakiekolwiek wady? Niestety posiada. Przede wszystkim główną wadą może być tutaj popsucie relacji z ludźmi. Jeśli mamy zamiar sprzedawać produkty to pierwsze co robimy to kierujemy się do naszych znajomych. W ten sposób znajomi będą widzieć nas jako sprzedawców, których na ogół niezbyt się lubi. Co więcej w MLM potrzebne są odpowiednio wysokie kwalifikacje, których wiele osób nie posiada – a właśnie bez nich osiągnięcie sukcesu jest praktycznie niemożliwe. Nie każdy jest urodzonym sprzedawcą i ma do tego talent. Dlatego więc osiągnięcie sukcesu w ten sposób może być na prawdę trudne. Kolejną wadą może być to, że w przypadku MLM ryzyko ponosimy my, a nie firma bowiem to właśnie my tracimy zarówno czas jak i pieniądze, a jeśli nam nie wyjdzie to pozostajemy z niczym. W przeciwieństwie do umów o pracę itp. w MLM nie mamy zagwarantowanego żadnego wynagrodzenia, a co więcej jeśli źle wybierzemy firmę i okaże się, że postawiła nam nierealny do spełniania próg to tym bardziej będziemy stratni i ostatecznie nic z tego nie będzie. Wielu więc mówi, że MLM warto sobie odpuścić i zamiast tego spróbować rozkręcić od podstaw swój własny biznes bowiem ostatecznie nie będziemy zarabiać na konkretną osobę, lecz na siebie. Nie należy oczywiście myśleć, że w MLM nie da się osiągnąć sukcesu bowiem da się, lecz wymaga to ogromu pracy, sprytu, odpowiednich kompetencji i umiejętności podejmowania dobrych decyzji. W tym przypadku nawet jedna zła decyzja może sprawić, że nie osiągniemy sukcesu. Warto więc nad całym tematem dobrze się zastanowić przed podejmowaniem jakichkolwiek decyzji w tym temacie, a dzięki temu być może unikniemy rozczarowania i problemów.

Tagi: , , , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page