close
Breaking news

Jak się reklamować w XXI wieku? Pomimo że tradycyjne formy reklamy, takie jak...read more Dysponowanie stroną, która jest często odwiedzana przez użytkowników to mar...read more Już niebawem powstanie twoja nowa strona? Wybór padł na Word Press, jako plat...read more Chciałbyś mieć stronę internetową, którą można samodzielnie administrowa...read more

Białko jako podstawa odżywiania

Białko jako podstawa odżywiania

Jest taka dieta, która została stworzona przez francuskiego lekarza, Pierre Dukana, i obecnie jest popularna zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy i świata. Pierre Dukan doktorem już nie jest, w wyniku swoich zaleceń stracił możliwość wykonywania zawodu. Niemniej jednak nadal pomaga ludziom w efektywnym odchudzaniu, pomimo tego, że zasady jego diety negatywnie wpływają na nerki oraz na samopoczucie. Na czym polega dieta Dukana?

Podstawowe zasady odchudzania

Składnikiem odżywczym, który jest zdecydowaną podstawą żywienia, jest biało. Mięso, ryby, nabiał i jajka to produkty bogate w białko, które można spożywać w zasadzie bez ograniczeń. Pierwsza faza diety, faza białkowa to czas, w którym posiłek musi być skomponowany tylko z tych produktów, które są dozwolone. Jakie produkty można jeść? Otóż chude mięso jak kurczak i indyk, oczywiście bez skóry, wołowina, cielęcina, ryby, nawet te o wysokiej zawartości tłuszczu, ponieważ zawierają one niezbędne kwasy, które pozytywnie wpływają na zdrowie. Ponadto w pierwszej fazie można jeść białe sery, te o zawartości tłuszczu nie większej niż 4%, serki wiejskie, jogurty naturalne, mleko, jajka czy produkty wysokobiałkowe bez cukru. Aby proces trawienia i ruchów robaczkowych jelit odbywał się w prawidłowy sposób, trzeba przyjmować każdego dnia 2 łyżki otrąb pszennych  i owsianych, które są bogate w błonnik. Faza białkowa to nieodłączny element całej diety i nawet po jej zakończeniu ważną rolę odgrywa dzień białkowy, który ma oczyścić organizm i przyspieszyć metabolizm.

Warzywa

Druga faza to czas, w którym można spożywać określone warzywa. Jest to faza naprzemienna w związku z czym warzywa występują w określone dni w połączeniu z białkiem, natomiast w pozostałe nadal trzeba spożywać samo białko. Większość warzyw w drugiej fazie jest dozwolona, ważne jednak aby nie spożywać ziemniaków, batatów, kukurydzy, fasoli, soczewicy i awokado, bo są to warzywa o większej niż dozwolona zawartości tłuszczu, cukru lub węglowodanów.

Story Page